NEDĚLNÍ GLOSY

Miroslava Macka:

Znáte to. Každou chvíli se objeví v televizi, na billboardech, v novinách i časopisech krásné fotografie šťastných lidí, konzumujících z hezkých škatulek, sáčků či plechovek s krátkým, přitažlivým a pozitivním názvem ty nejbáječnější, nejlepší, nejblahodárnější, nejzdravější a k modernímu, plnohodnotnému a šťastnému životu v podstatě nezbytné oplatky, lupínky, tyčinky či nápoje.
Když následujete svůj instinkt a této reklamě podlehnete, záhy zjistíte, že jde o kombinaci nafouklých (pardon, extrudovaných), předvařených (předpečených či předžvýkaných) poloumělotin, továrně ochucených, oslazených, chemicky konzervovaných a nabarvených přesně dle evropské normy barvivy E351 a E372. Při příštím nákupu se poctivě vrátíte k tradičním, sice nevychvalovaným, ale poživatelným značkám. Obávám se, že s nově vznikající politickou stranou s progresivně reklamním názvem VIVA to bude přesně a zcela tak.

Začaly prázdniny, tedy pro noviny a televize okurková sezóna, což znamená, že od této chvíle bude jakékoliv lejníčko, že kterého se dá uhňácat alespoň titulek, dobré. V kombinaci s tím, že v mnoha politických stranách už začal boj na místních a regionálních úrovních o co nejpřednější místa na kandidátkách pro příští volby a public relations agenturám tak nastávají žně v podobě usměvavých politiků na houbách, na zahradě (nejraději ovocné, neboť takový sadař vždy zapůsobí), s dětmi či vnoučaty (vzorná péče o potomstvo rovná se vzorná péče o lid), u moře (žádná drahá letoviska, spíše s Fischerem na hromadnou dovolenou), na výletech pěších, na kolech i vlakem (drahá auta a luxusní hotely zakázány), to bude docela nářez. Ale co, alespoň si tak postupně zvykneme na čas opravdu předvolební, kdy na některé z těchto agenturami a poradci vytvořených Barbín a Kenů jiné (ba i stejné) agentury a poradci začnou plácat předvolební špínu. Joj, to bude švanda...

Miroslav Macek