Trasa Lipová lázně - Bobrovník - Miroslav - Lipová lázně [ Turistická trasa ]

Název trasy : Lipová lázně - Bobrovník - Miroslav - Lipová lázně
Typ: pěší
Náročnost: středně náročná, náročnější stoupání od Bobrovníku přes Javořík na Miroslav, odkud prudším sestupem do Lipové lázní.
Časová náročnost: polodenní výlet
Restaurace : Lipová lázně (restaurace na nádraží, hotel Lípa, hotel Selská světnička, restaurace a koliba na Bobrovníku
Délka 13 km
Délka čas 4 hodin
Převýšení +351 m
Snížení -290 m
Nejnižší bod 493 m
Nejvyšší bod 800 m

Příjezdové místo: Lipová lázně, vlak, trať č. 290, autobusy z Jeseníku, Prahy a Brna.
Výchozí bod: železniční stanice Lipová lázně, před nádražím parkoviště pro osobní auta.
Časový rozvrh: Lipová lázně, vlak - Lipová lázně, památník 2 km (3/4 hod.) - U Selské světničky 1 km (1/4 hod.) - Bobrovník, restaurace 2,5 km (3/4 hod.) - Miroslav 4,5 km (1 1/2 hod.) - Lipová lázně, vlak 3 km (1 hod.), celkem 13 km, 4 hodiny.

Nejvyšší bod: Miroslav 800 m

Pozoruhodnosti: Lipová lázně - památník Frývaldovské stávky, lázně, na místním hřbitově hrobka rodiny Schrottů, zakladatelů lázní, budova bývalé rychty; Bobrovník - výhled na Jeseník a Lipovou lázně.

Popis trasy:
Od železniční stanice se dáme červeně značenou cestou, která nás dovede zástavbou do obce. Přijdeme na silnici, dáme se vlevo a kolem areálu lázní, který se nachází za tokem říčky Staříč, se dostaneme na křižovatku silnic, kde po pravé straně je památník frývaldovské stávky - bronzové sousoší sochaře R. Doležala z r. 1961. Pokračujeme stále po červeně značené cestě kolem AC Dolní Lipová, až dojdeme k restauraci na Bobrovníku. Od ní pokračujeme po žlutě značené zužující se silničce mezi chatovou zástavbou až na pěšinu kolem remízků a dále až k zalesněnému masívu. Z horní partie cesty jsou pěkné výhledy směrem k Jeseníku a na protější hřeben. Dostaneme se na lesní cestu, která neustále stoupá ve smrkovém porostu. Poté následuje prudší stoupání bukovým porostem přes Javořík až k informačnímu místu Miroslav. Zde se dáme doprava a po zeleně značené cestě nejprve prudce klesáme lesem, kolem chaty vyjdeme do otevřeného terénu a polní cestou mezi loukami dojdeme až do obce Lipová lázně ke kostelu. Zde zatočíme vlevo a zástavbou se dostaneme na silnici. Po krátké chvíli odbočíme vpravo a mírným stoupáním dojdeme zpět k železniční stanici Lipová lázně. Obec je známa především svými lázněmi, které založil Johann Schrott, rodák z blízké České Vsi. Léčba byla založena na přísné redukční dietě. V 17. století se obce dotkly procesy s čarodějnicemi, které si vyžádaly devět obětí. Naproti poště se nachází budova bývalé rychty z přelomu 18. a 19. století v klasicistním slohu.