PONDĚLNÍ GLOSY

Miroslava Macka:
"Kdyby se nepodařilo najít silného koaličního kandidáta, je lepší volit Klause," prohlásil lidovec Kalousek a obnažil tak dokonale problém současné prezidentské volby. Neboť logická věta měla znít: pokud se nepodaří najít lepšího kandidáta, pochopitelně budeme volit Klause.
Do obrazu českého Kocourkova přibyla další nepominutelná šmouha: exministr zahraničí Kavan, aby mohl vykonávat funkci předsedy Valného shromáždění ( kterou ovšem již od září loňského roku vykonává), musí být podle podle platných českých zákonů zaměstnancem Ministerstva zahraničí s platnou bezpečnostní prověrkou nejvyššího stupně. Kavanova prověrka se však táhne a táhne (a určitě se potáhne až do doby vypršení jeho funkce v OSN).
Řešení nabídlo Ministrestvo zahraničí standardně české: Kavan se stane zaměstnancem i bez prověrky.
A co na to branně bezpečnostní výbory Parlamentu? Vsaďte se, že se jim to "bude nelíbit, budou protestovat, ale to bude to jediné, co budou moci dělat", řečeno s klasikem.
Typicky český je také titulek dnešních Lidovek znějící: "Vědci žádají Špidlu, aby vyřešil spor o kůrovce."
O co jde? Někteří čeští vědci, kteří nesouhlasí s kácením kůrovcem napadených stromů v chráněných oblastech Šumavy, chtějí po Vladimírovi Iljičovi, aby vyřešil jejich spor s těmi, kteří kácení schvalují.
Pokud tak Vladimíir ljič učiní, zaslouží si hrdý titul "Mladý mičurinec".
Vůbec by mi nevadilo, že generální ředitel Českých drah Zelený pobírá měsíčně 208.300.- korun českých platu, byť část tohoto platu k němu putuje, zásluhou miliardových státních dotací drahám, z mé kapsy, ovšem za jednoho jediného předpokladu. Že by generální ředitel povinně dojížděl do budovy, v níž léta sídlili bolševici ( o správném užití času minulého si nejsem pranic jist), obvykle špinavým vlakem z obvykle špinavých nádraží s obvykle špinavými podivnými existencemi za obvyklé jízdné.
"Zakažte zahraniční průvodce, které si cizí cestovní kanceláře vozí s sebou do Prahy. Berou nám práci!", volají unisono průvodci čeští.
Dovedu si však představit jen jeden důvod, proč to cizí, zvláště německé, cestovky dělají: poměr cena - kvalita je u importovaných ciceronů lepší než u průvodců českých.
Řešením pak ovšem není zákaz nebo jakékoliv omezení jejich činnosti, ale zvýšení konkurenceschopnosti na české straně. Což, samozřejmě, neplatí zdaleka jen u průvodců cizinců.
Kraje, zděšeny stavem silnic, které dostaly od státu do vínku, konečně zvažují dělat to, co zde mělo existovat již dávno - vážení kamionů a tím prevenci poškozovaní vozovek přetíženými kamiony.
Jedinou záhadou je to, proč to už dávno a dávno nedělal stát, neboť tradiční vymlouvání se na nedostatek peněz zde dozajista neplatí - váhy by si na sebe totiž velmi rychle vydělaly.
Němečtí ochránci zvířat se konečně rozhoupali a po třiceti letech nutili staré manžele, kteří celou tu dobu chovali ve vaně úhoře, aby jej pustili do volné přírody.
Jako by nevěděli, že nejen úhoř, ale i člověk, který žije třicet let na sociálních dávkách v sociálním bytě, není již schopen se o sebe postarat a uživit se.
Nakonec jim to ovšem došlo a prosadili tedy alespoň do vany kus trubky, aby měl úhoř nějaké to soukromí.
Jejich starosti a Rotschildovy peníze, říkávala moje babička.