STŘEDEČNÍ GLOSY 25.11.2020

Miroslava Macka
Čtenář glos T. S. mi napsal:
Cimrmanovo distanční divadlo vzniklo při přípravě na epidemii Španělské chřipky, kterou Mistr předpověděl 10 let před jejím vypuknutím. Herci jsou v divadle rozděleni na dvě poloviny. První polovina účinkuje v úterý, ve čtvrtek a v sobotu. Druhá polovina účinkuje ve středu, v pátek a v neděli. Ptáte se, co dělají herci v pondělí? No, to mají volno. Každá polovina herců má vlastní šatnářku, biletářku, uvaděčku, nápovědu a ředitele. Pokud je nutný dialog s účinkujícím, který je z druhé poloviny divadla, čeká se 24 hodin, co odpoví, pokud není neděle. Divákům je přístup do hlediště přísně zakázán, průběh hry měli možnost sledovat pouze v denním tisku. Tento geniální projekt, který předznamenal revoluci v divadelnictví, která se dočkala své praktické realizace až za 110 let, byl však ve své době jako mnoho dalších Mistrových projektů nepochopen. Nezodpovědní čtenáři si však k dennímu tisku vstupenky od biletářek nekupovali a jen si pirátsky četli! Umělci tak museli tento revoluční projekt záhy ukončit z důvodu podvýživy.