STŘEDEČNÍ GLOSY 5.11.2014

Miroslava Macka
,,Když už jsme naši republiku důkladně zkurvili…Měl hned na začátku přiznat, že to neměl pod kontrolou. Hovno měl pod kontrolou…To usnesení je jen z demonstrativních a vnitropolitických důvodů a znamená vystrčenou prdel, kterou jsme ukázali sousedům…Berlusconi bohužel tu dobu prošoustal, místo aby ji využil na reformy…Ona trpí tím, co mám také, plotýnky má v hajzlu…„Na světě je hovno a žádná spravedlnost…„U nás je podivná vlastnost, pro kterou má český jazyk vynikající výraz, předposranost a z ní často pramení ten bordel…“
To je několik veřejně pronesených výroků Karla Schwarzenberga.
K tomu ovšem Karolina Stonjeková správně podotkla:
Jenže, když taková slova pronáší Schwarzenberg, tak je to něco docela jiného, než když je říká Zeman! Proč? No přece proto, že Karel je ten ctihodný šlechtic, eurointelektuál, dědic Havlova odkazu a odchovanec pražské kavárny. Od takového člověka zní i "prdel" poeticky, jak báseň od Seiferta...

Návrh zákona o zákazu prodeje o svátcích je odůvodněn tím, že „sociální dopady budou příznivé, neboť lidé budou mít více volného času, aby se mohli věnovat své rodině a koníčkům, na což klade Evropská unie zvýšený důraz.“
Přitom ovšem platí zjištění, že „zájem o práci o svátcích je velký, i na vánoční svátky. Nabídka pracovat o svátcích ze strany zaměstnanců je vyšší, než je řetězec schopen zaměstnat.“
Nelze se divit, finanční stimul funguje jak má.
Závěr: zákonodárci Vám přikazují, abyste dělali to, co si přejí oni a ne vy. Tento přístup k legislativě je bohužel čím dál tím častější.

Pavel Šafr na facebooku:
Včera se mě několik lidí ptalo, co to je ta pražská kavárna, se kterou vede válku náš bujarý prezident a kterou si berou pořad do huby i zdejší přátelé Vladimíra Putina. Kde že jako ta kavárna je a kdo tam teda chodí. Pokusil jsem se najít odpověď: Pražská (stejně jako brněnská, plzeňská, pardubická či ostravská) kavárna představuje ve zkratce všechny občany České republiky, kteří vykazují snahu po kritickém myšlení, čímž silně narušují stabilitu společnosti podle čínského vzoru. Jestliže se jezdí Miloš Zeman učit do Číny, jak zakroutit krkem každému, kdo kriticky myslí, navazuje tím na odkaz Klementa Gottwalda, který se totéž jezdil učit do Sovětského svazu. Jediný problém české kavárny je ten, že do ní nechodí celý národ. Že totiž celý národ nepoužívá v dostatečné míře kritické myšlení a volí si kryptokomunistické debily. Od včerejška chodím ostentativně a demonstrativně do pražských kaváren. Potkal jsem hned spoustu lidí. Šel jsem do Cafe Orient u Černé Matky Boží. Potkal jsem tam Tomáše Klvaňu a tři další známé. Pojďte taky chodit do kaváren. Je to civilizovaný způsob trávení času a je tam s kým a o čem mluvit. Ať si Zeman políbí.... šos.
Reakce Jana Zahradila:
Já mám poněkud jinou definici, méně vznešenou - je to terminus technicus pro poměrně úzkou vrstvu zejména pražských umělců a intelektuálů, kteří jsou nekritickými obdivovateli Václava Havla a Karla Schwarzenberga, líbí se jim tzv. nepolitická politika, příliš nerozumí ekonomice ani mezinárodním vztahům, jsou emocionální až hysteričtí a rádi sami sebe poněkud povrchně po vzoru hollywoodských hvězd dojímají symboly jako je Tibet.