Homepage

STŘEDEČNÍ GLOSY 30.01.2013

Miroslava Macka

Zdá se, že budoucí politický vývoj je nasnadě, neboť Kalousek a TOP 09 vycítili příležitost svést se na surfové vlně knížecí přízně.
Casus belli bude přijetí či nepřijetí evropské fiskální smlouvy ve vládní koalici, vláda posléze padne (mediálně za to bude moci antieurounijní kmotrovská ODS a eurovysmívaný Klaus) a po předčasných volbách utvoří TOP 09 „eurofilní“ koalici s ČSSD a společně nás s písní na rtech povedou do Brusele.
Jenže tento scénář má jeden háček: kdo z koaličních partnerů shodí vládu, obvykle je za to v příštích volbách potrestán, neboť spousta voličů napříč politickým spektrem nemá ráda podrazáky, byť s ušlechtilými slovy na rtech. Což dozajista protřelý Kalousek ví, a tak mu zbývá jen jedno jediné: dělat v koalici takové dusno, až to ostatní vzdají sami…
Jenže na to je Nečas také protřelý dost a dost a Karolina Peake a její hlouček dobře vědí, že v příštích volbách nemají reálnou šanci, takže to vše nebude zdaleka tak horké, jak se na první pohled zdá.

Policie vyšetřuje obří zakázku pro čtveřici advokátních kanceláří, které několik let za téměř půl miliardy korun radily ministerstvu dopravy. Soutěží z doby ministrování Aleše Řebíčka se už zabývá i Útvar odhalování korupce a finanční kriminality. Kanceláře si měly účtovat tisíce za banální práce, které zvládne sekretářka.
Tolik zpráva. A už vás vidím, kterak vás ihned napadne, že to jsou přece peníze, které se pak z těch právních kanceláří vracely komplikovanými a obtížně dohledatelnými cestami zpět do rukou Řebíčka a spol., samozřejmě s odloupnutým podílem pro ty právníky.
Ale co když je všechno jinak a ty peníze šly pak na charitu? A že charita takto bují z mnoha jiných a jiných ministrestev a státních zakázek?

Jiří Paroubek - jaké překvapení - zůstává Jiřím Paroubkem: Koktavý a polosenilní ministr zahraničí prý volby vyhrát nemohl. Doufám jen, že stále ukřivděně agresivní hulvát Paroubek nevyhraje už nikdy nic…osobně k tomu vždy přiložím ruku k dílu.

Čtenář glos P. B. mi napsal:
"Vždyť by stačilo zdvojnásobit platy učitelů a jsem přesvědčen, že by si mohly školy učitele vybírat ze zástupu zájemců o toto zaměstnání."
Proč jenom zdvojnásobit. Kdyby se platy ztrojnásobily, byla by kvalita vyšší. Při čtyřnásobném ještě vyšší, atd. Nalákat čmeláky na med není problém.
Vzpomeňme ve středověku: učitelé museli vyžít z toho, co jim přiznala obec a přinesly děti od rodičů. K tomu brali ještě kondice a zpěv nebo varhany na kůru. A přesto si jistý kardinál, později papež, posteskl, že v českém království zná kdejaká selka Bibli lépe než preláti v jeho okolí. Takže v tom to asi nebude (podobně, jako že za nízkou porodnost může stát, že málo přispívá na děti. V tom případě by bylo vhodné studovat sociální systémy Indie, Egypta, Mexika a podobných států, kolik že dávají rodinám s dětmi, že mají tak vysokou porodnost.)
Na školství je jen vidět všeobecný rozvrat tradičních hodnot a morálky. Výchova dětí začíná v rodině, tj. nejen způsobně zdravit a umět u stolu držet vidličku a nůž, ale i, a především, úcta ke vzdělání a k jeho šíření, tj. k učitelům. Ještě já jsem zažil ve škole rákosku a zároveň Pavlíka Morozova, jehož udavačství nám bylo dáváno za vzor chování k rodině a společnosti. Protože jsem měl rodiče vychovávané v časech, kdy takový rozvrat hodnot ještě nebyl, raději jsem obdržel nějakou ránu od učitele nebo učitelky, než poznámku. Ani mě nenapadlo si doma stěžovat - následovalo vždy domácí vyšetřování a jelikož trest ze školy byl většinou spravedlivý, následoval i přídavek ke školnímu trestu - mnohdy dvoj- i vícenásobný. Tak byl člověk vychováván k tomu, že po "zločinu" následuje trest a žalobnictví je ohavnost. Tak byl člověk vychováván k samostatnosti a zodpovědnosti k sobě i jiným. A ruku v ruce s tím jde i vzdělání. Ne, že by nám rodiče nepomáhali, ale bylo od útlého dětství jasné, že oni jsou povinni mě živit a šatit a já že jsem jim povinen se učit - nikoliv šprtat, ale rozumět. A tak zárověň člověk poznával, že bez práce nejsou koláče a obtíže se musí překonávat. Bez psychologů a jiných pofoukávačů bolístek.
Byli jsme vychováváni pohádkami, které nebyly "akční", ale dítě mělo čas si informace v hlavě utřídit, uvědomit si co je dobro a co zlo i to, že v nich obvykle dobro vítězí a zlo je potrestáno. Dnes už nese ovoce klipová výchova. Dítěti sledováním akčních klipů v televizi je vědomí rozsekáno na jednotlivé obrazy a je vychováváno k tomu, že není důležitý obsah sdělení, ale to, jak je to podáno, aby se něco dělo bez hodnocení toho, co je dobré a co špatné. Dospělý člověk takto vychovaný pak neuvažuje racionálně ale emocionálně, podle okamžitých pocitů, což je mylně nazýváno pragmatizmem. Tato "nesnesitelná lehkost bytí" se stala normou. Proto byla zrušena maturita z matematiky, jejímž základem nejsou jen vzorečky - těch, co je třeba znát nazpaměť je mnohem menší množství než je třeba znát dat třeba v dějepisu, botanice, zoologii, právech nebo anatomii; ale logika. Její pomocí se odvodí další výroky. Logika je základem nejen vědních disciplin, ale měla by být aplikována i v každodenním racionálním rozhodování. To je ovšem nepřítelem nakupování věcí, které nepotřebujeme nebo jsme vůbec nechtěli. Nejde jen o zboží, ale i myšlenky a idee. Věda a racionální myšlení jsou veřejně zaháněny do kouta na úkor šarlatánství, proutkaření, astrologie a podobných pavěd. Proto pak sklízí úspěchy např. multikulti, homosexualizmus, politická korektnost, ekoterorizmus a podobné exkrementy inženýrů lidských duší. Hromadné prostředky na vymývání mozků pak jenom na různých katastrofách v přímém přenosu, katastrofických scénářích a vizích jen testují, nakolik je stádo vyplašeno, aby bylo připraveno nasměrovat ho tam, kam potřebují vlastníci těchto medií. Konec racionálně myslící a jednající křesťansko-židovské civilizace zdá se být neodvratný a brzký. Pořádek tu nastolí až islám. Doufám, že v tu dobu už mě boty tlačit nebudou.

Čtenář glos M. S. mi napsal k témuž:
Problém západního školství spočívá v jeho naprosté kontrole ze strany státu. Stát ovládá, nařizuje a reguluje to, co, kdy a jak se na školách musí vyučovat. Řídí jak dlouhé mají být vyučovací hodiny, kdy mají být přestávky, co mají žáci jíst v jídelnách i to kolik učitelé vydělávají. A to bez ohledu na to, kdo školu zřídil. Jestli to byl stát, kraj, obec či podnikatel. Volání po tom, že by stát měl řídit školství jinak, je jen obdobou přestavby v 80tých letech. Socializmus zachováme, ale budeme to dělat lépe. Dáme více peněz učitelům, nařídíme učit se 2 jazyky, nařídíme výuku finanční gramotnosti…
Nepotřebuje lepší řízení školství. Potřebujeme školství odstátnit.
Potřebujeme stovky a tisíce podnikatelů, kteří budou rodičům nabízet různé typy škol, různé druhy vzdělávání bez kontroly ze strany státu. Dejme školství prostor pro inovace, aby nejkvalitnější lidé nejen byli zaplaceni, ale aby mohli uplatnit svůj intelekt. Učili to co považují za důležité tím nejlepším způsobem, který vymyslí. Nejlepší školy, budou mít hodně platících studentů a budou si moci dovolit ty nejlepší kantory. Ty budou hlavním zdrojem inovací, které jsou ve školství tak potřeba.
Funguje to v průmyslu, v obchodu i ve všech svobodnějších sférách ekonomiky. Ty obory, které jsou pro život nejdůležitější(školství, lékařství a vědu) jsme bohužel ponechali v rukou státu a ministerských tabulek. A pořád se divíme, proč to nefunguje. Proč není akademie věd výkonná jako Škoda-auto? Proč se k nám v nemocnicích nechovají tak přátelsky, jako v cestovní kanceláři, když si kupujeme zájezd? A proč vzdělání našich dětí není tak kvalitní, jako jídlo v Café Imperial?
Vzpomeňte si na státní automobilku, státní cestovku a státní restauraci. Opravdu by jejich problémy vyřešilo zvýšení platů?

Opsáno z facebooku:
V březnu roku 2013 se Václav Klaus stane spolupracovníkem významného americkému think tanku Cato Institute. S titulem „Distinguished Senior Fellows“ (tuto pozici v minulosti zastávali např. Friedrich Hayek či James Buchanan). Povšimněte si, milí jeho kritici, že to je ve Washingtonu v USA, nikoli v Moskvě v Rusku…

Všem, a zvláště voličům Karla Schwarzenberga, vřele doporučuji přečíst si článek ekonoma Pavla Kohouta „Pět věcí, které Karel pokazil“ na www.novaustava.cz.

Fotografie a jiné (nepolitické) texty Miroslava Macka zveřejňuje www.macekvbotach.cz

DALŠÍ INFORMACE: MACEK Miroslav (1944)

 
Zveřejněno 30.01.2013

Copyright 2000-2018 © ViditelnyMacek.cz