STŘEDEČNÍ GLOSY 9.11.2011
Miroslava Macka
Dopravní podnik hlavního města Prahy v roce 2008 vybral renomovanou firmu Neograph k tisku jízdenek. Smlouva zněla na čtyři roky a za jednu jízdenku měl DP zaplatit 37 haléřů. Potud vše jasné. Zajímavé to ovšem začalo být už tehdy, kdy si firma Neograph najala firmu Cokeville Assets, aby jí pomohla získat výše zmíněnou zakázku a slíbila jí za to zaplatit z každé jízdenky 17 haléřů. Zajímavé též bylo, že za firmou Cokeville Assets je jistý Petr Kmeť, jenž sídlí ve stejném domě jako advokátní kancelář Šachta a Partners, která zajišťuje DP právní služby, ale třeba jen jde o velkou náhodu.
Teď ovšem počítejte se mnou: za čtyři roky smluvního vztahu vyrobí Neograph pro DP 40 milionů jízdenek ročně, tedy celkem 160 milionů. Což při 37 haléřích za kus dělá necelých 60 milionů korun. Za stejnou dobu pak zaplatí firmě Cokeville Assets za získání zakázky něco přes 27 milionů korun, tedy něco přes 40 %!
Jinak řečeno: nebýt velmi zločinné nabídky firmy Cokeville Assets a její nepochopitelné akceptování firmou Neograph, přišla by pražské daňové poplatníky jedna jízdenka o 17 haléřů levněji, tedy jen na 20 haléřů namísto 37 haléřů. A to je ještě otázkou, zda by při solidním výběrovém řízení nebyla cena ještě nižší.
A na závěr si tipněte, kde asi skončily ty miliony z firmy Cokeville Assets...a tipněte si, kdo asi přesvědčil firmu Neograph, že nebude-li výpalné, nebude zakázka. Ale o tom by přece mohli promluvit ti, co za Neograph smlouvu s Cokeville Assets podepsali, ne? Co myslíte, promluví?
Výkonná rada ODS dala ministru Kocourkovi termín deseti dnů, aby vysvětlil, jak a za co se objevily na účtě jeho matky akcie za 16 milionů korun. Členové výkonné rady buď zcela ztratili zdravý rozum a nebo si z nás dělají legraci: vždyť něco takového lze přece vysvětlit na místě! Nelze-li, pak mu jen dávají čas na zahlazení stop a vymyšlení nějaké té pohádky...Korunu tomu nasadil šéf poslaneckého klubu ODS Stanjura: "Věřím, že to vysvětlí tak, aby mohl ve vládě zůstat." Otázku, proč tak tedy již dávno neučinil, si zřejmě nepoložil. Ach, jo!
Zlí jazykové trvdí, že je zcela jasné, proč velkopodnikatel Andrej Babiš rozjel politickou kariéru: potřebuje mít svého ministra zemědělství, který by vyčistil tamní archivy...
Japonský výrobce optiky a zdravotní techniky Olympus přiznal, že dvacet let skrýval své ztráty ze špatných investic pomocí předražených akvizic, účetních triků a nehorázných odměn pro poradce.
To jen, abychom nežili v iluzích, že bordel a Kocourkov je jen v Česku.
Teď ovšem počítejte se mnou: za čtyři roky smluvního vztahu vyrobí Neograph pro DP 40 milionů jízdenek ročně, tedy celkem 160 milionů. Což při 37 haléřích za kus dělá necelých 60 milionů korun. Za stejnou dobu pak zaplatí firmě Cokeville Assets za získání zakázky něco přes 27 milionů korun, tedy něco přes 40 %!
Jinak řečeno: nebýt velmi zločinné nabídky firmy Cokeville Assets a její nepochopitelné akceptování firmou Neograph, přišla by pražské daňové poplatníky jedna jízdenka o 17 haléřů levněji, tedy jen na 20 haléřů namísto 37 haléřů. A to je ještě otázkou, zda by při solidním výběrovém řízení nebyla cena ještě nižší.
A na závěr si tipněte, kde asi skončily ty miliony z firmy Cokeville Assets...a tipněte si, kdo asi přesvědčil firmu Neograph, že nebude-li výpalné, nebude zakázka. Ale o tom by přece mohli promluvit ti, co za Neograph smlouvu s Cokeville Assets podepsali, ne? Co myslíte, promluví?
Výkonná rada ODS dala ministru Kocourkovi termín deseti dnů, aby vysvětlil, jak a za co se objevily na účtě jeho matky akcie za 16 milionů korun. Členové výkonné rady buď zcela ztratili zdravý rozum a nebo si z nás dělají legraci: vždyť něco takového lze přece vysvětlit na místě! Nelze-li, pak mu jen dávají čas na zahlazení stop a vymyšlení nějaké té pohádky...Korunu tomu nasadil šéf poslaneckého klubu ODS Stanjura: "Věřím, že to vysvětlí tak, aby mohl ve vládě zůstat." Otázku, proč tak tedy již dávno neučinil, si zřejmě nepoložil. Ach, jo!
Zlí jazykové trvdí, že je zcela jasné, proč velkopodnikatel Andrej Babiš rozjel politickou kariéru: potřebuje mít svého ministra zemědělství, který by vyčistil tamní archivy...
Japonský výrobce optiky a zdravotní techniky Olympus přiznal, že dvacet let skrýval své ztráty ze špatných investic pomocí předražených akvizic, účetních triků a nehorázných odměn pro poradce.
To jen, abychom nežili v iluzích, že bordel a Kocourkov je jen v Česku.